Met  Plan 2020 willen we onder de aandacht brengen waarom Renotec succesvol was en hoe we het kunnen blijven in de  toekomst.

Wij definieerden vijf succesdomeinen en koppelden er een Renotec-woord aan.

Als WIJ allemaal onze schouders onder Plan 2020 zetten, altijd teruggrijpen naar deze vijf acties en dit consequent elke dag toepassen, dan zal de toekomst van Group Renotec er eentje zijn van groei, voor het individu en het bedrijf.

Film Plan 2020

Soignaal

= gedrag waarbij we in een respectvolle omgeving rekening houden met elkaars taken, steeds in dialoog en open naar elkaar.

We houden rekening met de job van onze collega, we hebben respect voor elkaar. Immers, één van de succesdomeinen van Renotec is dat WIJ een sterke groep zijn. Zeven divisies en service units die elkaar nodig hebben, alleen was niemand ooit zo ver geraakt.

Zo hielden we in november 2017 een Soignaalste week. Alle medewerkers werden verwend met een reep chocolade en een soignale boodschap:

  • Ik zeg goedemorgen, goeiedag, aub, dankjewel, …. tegen elke collega
  • Ik verkies dialoog boven discussie
  • Ik beschouw iedere medewerker van group Renotec als een collega
  • Ik beantwoord elke vraag/boodschap van een collega
  • Ik uit mij op een positieve/opbouwende manier

 

Lean

= continu verbeterproces waarin efficiënt werk en een kwaliteitsvol eindresultaat centraal staan.

Lean werken is slimmer werken, niet harder werken. Voorbereiden, kostenbewustzijn, verspillingen tegengaan is gezond verstand. Toch kunnen we hier beter doen. Als specialisten kunnen wij meer voorzien, meer vooruit denken, meer op de kleintjes letten. Iedereen kan daar aan meewerken.

Hierbij enkele essentiële tips die een vlottere werfuitvoering garanderen:

  • Ik bereid mijn werk voor met alle betrokken partijen
  • Ik doe de juiste dingen op de juiste plaats met de juiste mensen
  • Ik lever mijn taak perfect op zonder verspilling
  • Ik deel mijn ervaring
  • Ik betrek de ploegbaas

 

 

Cliëntaal

= gedrag waarbij tevredenheid centraal staat en dialoog met klant aan de basis ligt.

  • Ik kom afspraken met de klant na
  • Ik maak tijd voor mijn klant
  • Ik ga voor een open dialoog met mijn klant
  • Ik vraag feedback aan de klant
  • Ik communiceer altijd op een positieve manier met de klant

Wij willen “cliëntaal” zijn voor onze klanten, intern en extern. Onze klanten vragen dat en terecht.

 

Ma’Chique

= staat van opluchting waarin iemand verkeert bij het betreden van een onberispelijke werf met zeer verzorgd materiaal.

Maar net zo goed kan dit woord symbool staan voor de passie waarmee we de werf/het materiaal/werkruimtes opruimen en in een schone staat ’s avonds achter laten. In elk geval staat Ma’chique voor de orde en netheid die WIJ met z’n allen nastreven. Dit om het werken voor iedereen aangenaam en veilig te maken.

We willen bij Renotec dat iedereen zich Ma’chique  gedraagt. Want ‘zorgen voor orde en netheid’ is een gedrag.

Het is concreet waarneembaar met een helder en duidelijk gevolg. We kunnen elkaar er dus op aanspreken. Een goed opgeruimde werkplek met overzicht en structuur  leidt tot efficiënt werken en het afleveren van kwaliteit met het grote voordeel dat elke bezoeker van die werkplek er bijna  zeker van is dat hij met 10 tenen en 10 vingers deze werkplek opnieuw verlaat.

Bij aandacht voor orde en netheid gaat niet alleen de persoonlijke veiligheid er op vooruit, ook onze omgeving (milieu) en onze gezondheid worden er beter van.

 

ASAP

Deze staat voor As Safe As Possible.  Het is onze keuze om veilig te werken. Veiligheid vergt de gezamenlijke verantwoordelijkheid van de leidinggevenden en van de medewerkers.

Maar veilig werken is ook economisch werken (minder fouten, meer kwaliteit, …).

Renotec maakt dan ook werk van een veiligheidscultuur die zich richt op iedereen (afdelingshoofden, projectleiders, calculatie, aankoop, magazijn & atelier, ploegbazen, arbeiders, administratie, …).  We nemen de tijd voor veiligheid.

ASAP-campagne part 1

ASAP-campagne part 2