No-nonsense, een belangrijk deel van onze bedrijfscultuur

Op 30 april is het de wereldwijde dag van de eerlijkheid. Het is een kwaliteit die we ook bij Renotec sterk in het vaandel dragen. Renotec heeft steeds een zeer no-nonsense bedrijfscultuur gehad. Wij zweren bij efficiënte en duidelijke communicatie. Dat is nu niet veranderd. Lees verder hoe onze bedrijfscultuur ons helpt tijdens de corona-crisis.

Het Renotec DNA

Onze bedrijfscultuur zorgt ervoor dat alle neuzen op elk ogenblik in dezelfde richting staan. Het verbindt alle medewerkers en zorgt voor een gemeenschappelijk gevoel en doelstelling. Net dat is in deze tijden van het allergrootste belang. Het coronavirus zorgt voor een situatie die ongezien is. Onze economie staat voor zijn grootste uitdaging sinds de 2e wereldoorlog. Onze inspanningen op het vlak van de Renotec bedrijfscultuur tonen nu hun waarde. Zo wordt er al jaren tijdens onze sollicitatieprocedure niet enkel gekeken naar de opleiding en technische skills van de kandidaten, maar wij geven ook de nodige aandacht aan de match tussen het Renotec DNA en de kandidaat. Een échte Renotec’er beschikt over een BWIN mentaliteit: betrouwbaar, wendbaar, innovatief, no-nonsense. 

Hoe passen wij die no-nonsense communicatie toe?

We zweren bij efficiëntie en directe communicatie op de werf en op onze werkvloer. Onze medewerkers weten van aanpakken. Wij houden van eenvoud en efficiëntie. Dit betekent pragmatisch werken en we gaan zonder omwegen naar het resultaat. We kiezen in alles voor duurzaamheid en investeren voor de lange termijn. Daarom zijn onze medewerkers kostenbewust en efficiënt. Wij hoeven geen franjes. ‘Doe maar gewoon’ is meer dan genoeg. En dat zit diep ingebouwd in het Renotec DNA.

Wat je ook doet, wees eerlijk! Wij zeggen wat we doen en doen wat we zeggen!

No-nonsense ten tijde van corona

Op 17 maart namen we de beslissing tot een volledige shutdown van heel de Group Renotec. Dit was een drastische maatregel en we deden dit ook nog voor de overheid dit verplichtte. Maar in die omstandigheden was het de enige juiste beslissing om de veiligheid van onze medewerkers te borgen. Door proactief op te treden hebben wij onze werven op een ordelijke en veilige wijze kunnen achterlaten en onze contacten op een gestructureerde wijze kunnen verwittigen.  En dat deden we op een duidelijke, rustige en no-nonsense manier.

In tijden van crisis is het normaal dat werknemers onzekerder zijn. Vooral omdat we elkaar niet kunnen zien. Daarom bleef de directie en het management van Renotec in contact met zijn medewerkers. Regelmatige mailtjes en updates, een doordacht veiligheidsplan voor de opstart én een videoboodschap. Op korte termijn dienden we beslissingen te nemen en ze te communiceren op een open, maar ook realistische manier. Maar we verliezen onze lange termijn visie niet uit het oog. De toekomst ligt voor ons, niet achter ons. Onze ambitie blijft! En dat is Renotec en haar medewerkers verder laten groeien tot de referentie hoofdaannemer in renovatie en restauratiewerken. Snel na onze shut down begonnen we met een geleidelijke en veilige herstart op onze werven. Op 4 mei starten wij verder door en dat met een geëngageerd team.  Wij werken samen verder aan de toekomst! #WeAreRenotec.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde blog artikelen