Tag:#betonherstelling

Planning, flexibiliteit en creativiteit cruciaal

Rumst In april 2021 startte de Vlaamse waterweg NV met de renovatie van de onderbouw van de autostradebrug (E19) over de beneden-Nete in Rumst. De onderbouw van de 50 jaar oude brug vertoonde tekenen van slijtage en een renovatie drong zich dan ook op. Deze niet-alledaagse en complexe klus bleek een kolfje naar de hand van Renotec. Omdat we te maken hadden met een getijdenrivier en enkel vanop een ponton konden werken, ging er weken denkwerk aan dit project vooraf.

Renovatie Boudewijnsluis

In opdracht van de Vlaamse Overheid renoveerden Renotec en Franki Construct in een tijdelijke maatschap (TM) de betonwanden van de Boudewijnsluis in de haven van Antwerpen. “We kregen 130 kalenderdagen tijd om de twee wanden van telkens 313 m lang te renoveren”, vertelt Gert Hufkens, hoofdprojectleider bij Renotec. Een indrukwekkend project! We nemen jullie mee naar dit sterk staaltje betonrenovatie!

Pierre Vandammesluis

Momenteel voert Renotec de renovatiewerken uit aan de brugkelders van de Pierre Vandammesluis. Met zijn lengte van 500 m, breedte van 57 m en diepte tot 18,5 m is dit de grootste sluis in het havengebied van Zeebrugge. We renoveren deze brugkelders van a tot z: van het reinigen van wanden en injectiewerken tot betonherstellingen en het aanbrengen van een coating. Een indrukwekkend werk is wel het minste dat we kunnen zeggen. Lees verder hieronder

Renotec renoveert ‘drukste brug van het land’.

Deze week zijn we gestart met de renovatie van de spoorbrug over de Brusselse Ring in Zaventem. Meteen één van onze meest zichtbare werven. Tijdens weekdagen passeren hier maar liefst 160.000 wagens.

Industrieel erfgoed op Thorpark

Vorig jaar renoveerde Renotec al het ventilatiegebouw en passerelle van Thorpark. Sinds april 2019 is het schachtgebouw zelf aan de beurt. Het vakblad Bouwen aan Vlaanderen bracht een bezoek aan onze werf. Lees hun verslag van onze werkzaamheden